Sociale media beleid

Bij Scouts en Gidsen Vilvoorde zijn we gepassioneerd over avontuur, samenwerking en het verkennen van nieuwe horizonten. Sociale media zijn een fantastische manier om onze ervaringen te delen en onze gemeenschap te versterken. Maar bij deze krachtige tools hoort ook een grote verantwoordelijkheid. Daarom hebben we ons sociale media beleid ontwikkeld om een duidelijk kader te bieden voor hoe we met sociale media omgaan in het belang van onze leden, onze gemeenschap en onszelf. Dit beleid is er niet om regels op te leggen, maar om duidelijke richtlijnen te bieden. Het gaat over privacy, niet alleen die van onszelf, maar ook die van onze leden. Het helpt ons om te voorkomen dat we in een grijze zone belanden, waarin iedereen voor zichzelf bepaalt wat juist lijkt. Bij Scouts en Gidsen Vilvoorde geloven we dat een gezonde online aanwezigheid ons kan helpen onze missie te vervullen, maar het moet wel met respect en zorg gebeuren. We maken daarom ook een onderscheid tussen de manier waarop de scouts als organisatie communiceert en hoe individuele leidinggevenden met leden omgaan. Samen zorgen we ervoor dat we deze geweldige hulpmiddelen op een verantwoorde en liefdevolle manier gebruiken.

Een stevige linker

De groepsleiding

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Het volledige sociale media beleid kan u hier lezen: