Buiten is troef! Update coronamaatregelen december

Zoals jullie waarschijnlijk niet ontgaan is, werden er vandaag opnieuw bijkomende maatregelen getroffen om de gevolgen van de vierde golf de baas te kunnen. Deze mail hadden we het liefst van al niet gestuurd, maar wij zijn vastbesloten om ook nu weer onze verantwoordelijkheid op te nemen. Hieronder volgt een overzicht van alle nu geldende maatregelen, zowel de oude als de nieuwe. We vragen u dan ook om dit grondig door te nemen:

• Vanaf dit weekend geldt er algemene mondmaskerplicht in de lokalen, van kapoenen tot leiding. Zorg ervoor dat je dit steeds van thuis uit meebrengt.
  • Vergaderingen zullen de komende weken zoveel als mogelijk buiten plaatsvinden. Zorg er dan ook voor dat je steeds voldoende warm bent aangekleed. Ook binnen zetten we de deuren zoveel als mogelijk open.
  • Groepen zullen gelimiteerd worden tot 50 personen. In de praktijk komt dit neer op een opsplitsing per tak. Binnen één tak is er voldoende plaats, dus je plaatsen reserveren is niet nodig.
  • Ben je ziek? Blijf thuis! Zowel in het belang van jouw gezondheid als die van anderen. Dit kunnen we niet genoeg benadrukken.
  • Leg je een positieve test af nadat je aanwezig was op de scouts? Breng ons op de hoogte. Op die manier kunnen wij de nodige maatregelen nemen en eventueel ingrijpen waar nodig.
  • Evenementen en uitstappen lassen we noodgedwongen af. Dit wilt zeggen dat er dit jaar géén schaatsen en après-schaats zal plaatsvinden op vrijdag 10/12. Wél voorzien wij een gewone vergadering voor alle leden op de normale uren aan de lokalen. Voor iedereen dus afspraak op vrijdag 10/12 van 19u tot 21u aan de lokalen.

Tot slot ook nog even een klein woordje over de VZWatte, de infosessie die we op vrijdag 10/12 zullen houden over de werking van onze VZW, die instaat voor het beheer van onze nieuwe lokalen. Deze zal nog steeds doorgaan, zij het digitaal. Iedereen is hier van harte op uitgenodigd, we kunnen jullie hulp zeker en vast gebruiken! Geen zorgen, de aanwezigheid op deze infosessie is volledig vrijblijvend, kom dus gerust eens luisteren. De infosessie start om 19u30 en zal ongeveer 1 uurtje duren. Deelnemen kan via volgende link: https://meet.google.com/tpa-npdd-zna. Graag maken we ook nog een laatste keer reclame voor onze lokalenenquête. Elke mening is er eentje gewonnen, dus aarzel niet om hem in te vullen: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSehC-WQpsiInSkUhkhI5H6dKVVDDyoB-JgeIf5mHEAqDiHKfw/viewform?usp=sf_link.

Tot zover deze mail, bedankt om hem door te nemen. Als er nog vragen zijn, stel ze gerust. Onze leuze voor de komende weken luidt alvast als volgt: buiten is troef! Als echte scouts en gidsen betekent dit uiteraard geen enkel probleem. Integendeel, we maken er gewoon het beste van.